vecka 28

Länge sedan updatering nu!
Men vi har bott nere i "stugan" tror jag att dom kallar det, sedan förra lördagen!
Jag beklagar att det inte kommer några bilder, matte har lite problem med överföringen till datorn!
När jag är i stugan får jag vara utan de där hemska snörena som sitter runt min hals och min mage, och jag får springa fritt och testa hur snabb jag är!
Jag älskar att vara ute, och vill sällan gå in. Så när dom ska ta in mig så brukar jag gömma mig.
Men då viftar ju dom med så roliga leksaker att jag kan liksom inte hålla mig från att ta dom, även fast jag hade bestämt mig att inte göra det.
Det var lite jobbigt i början av veckan, det var en liten människa som bodde där i stugan också. Och jag tror att hon gillar mig jättemycket, och visst, hon är söt, men hon rör sig så snabbt mot mig också är hon så högljudd!
Jag kunde knappt äta och sova när hon var där.
Men nu har hon åkt hem, så nu är allt frid och fröjd igen!
Jag får jättemycket skinka av husses mamma och pappa, det är jättegott, jag äter så fort så jag nästan inte hinner svälja!

Mjau på er!

Matte fortsätter.
Ja Smilla bara växer och växer och blir bara vackrare och vackrare för varje dag som går!
Hon har haft det lite jobbigt när Johans syskonbarn som är drygt 1,5år varit i stugan. Lova är hemskt förtjust i Smilla och vill ju gärna krama och pussa på henne och det blir lite tokigt så hon nästan lägger sig på Smilla.
Och hon åt knappt under dagarna hon var där! Men så fort dom åkt började hon äta igen, och sova som vanligt!
Hon har ju även fått gå lös utan koppel i stugan. Då har hon fått visa varför hon hette Ferrari förut! Hon är fantastiskt snabb!
Och hon älskar att klättra i träd och att springa ifrån oss när vi ska fånga henne. Också gömmer hon sig under "boa" trappen, men efter mycket lockande och gullande så brukar vi få fram henne. Ibland tar det nästan 30 minuter.
men, man vill ju veta var man har henne!
Jag ska bli duktigare på att ha kameran med mig också, jag tar bara kort med mobilen, och just nu fungerar inte överföringen med telefonen:/
Måste sluta nu, tvätten kallar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0